پزشکی و سلامت

تازه های پزشکی برای زندگی سالم

پزشکی و سلامت

تازه های پزشکی برای زندگی سالم

پزشکی و سلامت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی به شما عزیزان در زمینه پزشکی تاسیس گردیده.امیدوارم حداکثر استفاده را از مطالب این سایت ببرید.

بایگانی

دیابت یکی از بیماری هایی است که امروزه در همه جوامع رو به افزایش است و متخصصان توصیه های متعددی از جمله ورزش، کاهش وزن و... را برای کنترل آن ارائه می دهند. اما باید گفت که توجه و بازبینی تغذیه اولین روش درمانی پیشگیرانه محسوب می شود.



 

سبزیجات سبز؛ تنها محافظ در برابر دیابت نوع 2
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ رعایت اصول مهم تغذیه به خصوص برنامه غذایی سرشار از سبزیجات یکی از مهم ترین اقدامات درمانی برای کنترل دیابت نوع 2 است. مطالعات بسیاری از تاثیر ویژه سبزیجات سبز در کاهش خطرات دیابت حکایت دارد.
مصرف بالای میوه ها، سبزیجات و یا هر دو آنها با هم نمی تواند در مورد دیابت نوع 2 مؤثر باشد. تحقیقات نشان می دهد احتمال پیشرفت دیابت نوع 2 در افرادی که در برنامه غذایی خود از مقدار زیادی سبزیجات برگ دار سبز مانند اسفناج استفاده می کنند تا 18% کاهش می یابد.
از مدت ها قبل محققان تصور می کردند که قدرت آنتی اکسیدانی سبزیجات می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از بعضی بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 پیشگیری کند. این در حالی است که سبزیجات برگ دار سبز مقدار بسیار بیشتری آنتی اکسیدان دارند. همچنین ثابت شده است که این سبزیجات می توانند روند تحلیل شناختی را کاهش داده و از سلول های ایمنی روده نیز محافظت کنند.
به مصرف برنج سفید توجه کنید!
نکته دیگر در مورد کنترل و پیشگیری دیابت نوع 2 کاهش مصرف برنج سفید است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر از پنج سهم 150 گرمی برنج سفید در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 17% افزایش دهد. البته نگران نشوید؛ به ندرت ممکن است کسی این مقدار برنج را میل کند اما بهتر است برنج قهوه ای را جایگزین کنید.
منبع:www.Esante.fr

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی