پزشکی و سلامت

تازه های پزشکی برای زندگی سالم

پزشکی و سلامت

تازه های پزشکی برای زندگی سالم

پزشکی و سلامت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی به شما عزیزان در زمینه پزشکی تاسیس گردیده.امیدوارم حداکثر استفاده را از مطالب این سایت ببرید.

بایگانی

موسسه ارتقاء سلامت و مراقبت بریتانیا در راهنمای جدیدی که منتشر نموده عنوان کرده است که پزشکان برای یک بی نظمی (آریتمی) شایع ضربان قلب (فیبریلاسیون دهلیزی) نباید به آسپیرین اکتفا کنند، چون داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین در پیشگیری از سکته مغزی موثرتر هستند..



موسسه ارتقاء سلامت و مراقبت بریتانیا در راهنمای جدیدی که منتشر نموده عنوان کرده است که پزشکان برای یک بی نظمی (آریتمی) شایع ضربان قلب (فیبریلاسیون دهلیزی) نباید به آسپیرین اکتفا کنند، چون داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین در پیشگیری از سکته مغزی موثرتر هستند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، کارشناسان می گویند که در بریتانیا بیشتر پزشکان تجویز این دارو را از مدت ها پیش شروع کرده اند.

با این همه توصیه های جدید مرجع درمانی انگلستان مسلما روی وضعیت صدها هزار بیمار تاثیر خواهد گذاشت.

فیبریلاسیون دهلیزی (AF) شایعترین بی نظمی ضربان قلب است و حدود یک درصد از مردم بریتانیا یعنی ۸۰۰ هزار نفر به آن مبتلا هستند.

در این حالت براثر انقباض بسیار سریع عضلات دهلیزها، قلب نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد و ممکن است لخته های خون تشکیل شود که به نوبه خود خطر سکته مغزی را افزایش می دهد.

از سال ها پیش برای کمک به بیمارانی که مشکلات قلبی دارند از آسپیرین استفاده می شده و اعتقاد اکثر پزشکان این بود که مصرف این دارو می تواند احتمال سکته مغزی را کاهش دهد.

اما پژوهش های متعددی که در سالهای اخیر انجام شده نشان داده است که تاثیر آسپیرین در مقایسه با سایر داروها ناچیز است.

در دستورالعملی که موسسه ارتقاء سلامت و مراقبت بریتانیا (نایس) منتشر کرده، این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

توصیه این نهاد برای جایگزین کردن آسپیرین با داروهای رقیق کننده خون نظیر وارفارین، قاعدتا باید از وقوع هزاران سکته مغزی پیشگیری کند.

به گفته موسسه ارتقاء سلامت و مراقبت بریتانیا، داروهای رقیق کننده خون جدیدتر که برخلاف وارفارین به نظارت دائم پزشک نیاز ندارند، شاید برای مصرف عموم مناسبت تر باشند.

متخصصان تاکید می کنند که در صورت توقف مصرف آسپیرین این کار باید تدریجی و حتما زیر نظر پزشک انجام شود.

پروفسور وایسبرگ از مسئولان بنیاد قلب بریتانیا می گوید:سکته مغزی ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی هم بسیار شایع و هم قابل پیشگیری هستند به شرط آنکه غیرعادی بودن ضربان قلب تشخیص داده شود و به شرط انکه داروهای موثر برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز شود.

ˈتجدید نظر جدید در توصیه های مرجع پزشکی انگلستان در واقع یافته های جدید علمی را منعکس کرده که نشان می دهند وارفارین و سایر داروهای جدید رقیق کننده خون در پیشگیری از سکته مغزی از آسپیرین موثرتر هستند.ˈ

ˈاین نتیجه گیری به این معنا نیست که آسپیرین در پیشگیری از سکته مغزی و قلبی و بیماری های دیگر موثر نیست. بیمارانی که در مورد ادامه دادن و یا قطع کردن مصرف آسپیرین تردید دارند باید با پزشک معالج خود در این مورد صحبت کنند.ˈ

پروفسور پیتر الوود متخصص بیماری های قلبی در دانشگاه کاردیف هشدار می دهد که قطع ناگهانی مصرف آسپیرین می تواند خطرناک باشد.

وی تاکید کرد:اگر قرار است مصرف آسپیرین را متوقف کنید حتما این کار را تدریجی و زیرنظر پزشک انجام دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی